Traditionele motoren vs. motoren met directe injectie
In een traditionele benzine-injectiemotor wordt brandstof in het inlaatsysteem gespoten waar het met de lucht wordt gemengd voordat het in de verbrandingskamer wordt gezogen en ontstoken. Deze methode biedt verre van perfecte efficiëntie omdat het brandstof-luchtmengsel niet uniform is. Er kan ook een deel van de brandstof verdampen voordat het de verbrandingskamer bereikt. Directe injectoren bevinden zich in de cilinderkop en spuiten zeer fijne vernevelde brandstof rechtstreeks in de verbrandingskamer. Deze methode zorgt voor een bijna perfect brandstof-luchtmengsel dat een efficiënte verbranding, uitstekende prestaties, een lager brandstofverbruik en lagere uitlaatemissies garandeert.

Motoren met directe injectie zijn heel gevoelig voor vervuiling
Benzinemotoren met directe injectie en hun componenten zijn ontworpen met zeer hoge toleranties en werken onder zware omstandigheden. Motoren met directe injectie gebruiken kleinere en lichtere motoren met een turbolader, maar werken bij hogere temperaturen en druk. Ze produceren meer NOx en partikeldeeltjes, waardoor de motor moet worden uitgerust met EGR-kleppen en roetfilters en het brandstofsysteem moet worden behandeld met de nieuwste technologieën op het gebied van additieven.

STAP 1: DIRECT INJECTION VALVE CLEANER

  • Reinigt klepstelen en -zittingen
  • Reinigt de verbrandingskamer en de zuigerkop
  • Herstelt de luchtstroom naar de motor
  • Herstelt de correcte werking van de motor

 

STAP 2: GDI EFFICIENCY RESTORER

  • Herstelt snel de inspuitpatronen en injectievolumes
  • Vermindert het risico op motorschade door LSPI (ongecontroleerde verbranding)
  • Houdt EGR, turbo, katalysator en GPF schoon
  • Beschermt tegen de negatieve gevolgen van bio-benzine E10/E85 tot 10.000km