Aircosystemen worden het hele jaar door gebruikt

Reinig & desinfecteer het aircosysteem

In de alledaagse taal spreken we meestal gewoon over “de airco”. Meestal wordt deze term gebruikt om het systeem te beschrijven dat voor verkoeling zorgt bij zomerse temperaturen. Dit was in het verleden van toepassing bij de vroegere generaties van voertuigen, toen de airconditioning met enkel deze specifieke functie werd ingebouwd bij voertuigen. Autoingenieurs hebben inmiddels een nieuwe generatie ontwikkeld, het zogenaamde “HVAC”-systeem: Heating, Ventilation, Air Conditioning.

 

Wat regelt het HVAC-systeem

 


Temperatuurregeling:

In de zomer zorgt het HVAC-systeem voor verkoeling en in de winter zorgt het voor de verwarming van het voertuig. Wist je dat? In de winter zijn de temperatuurverschillen tussen binnen en buiten groter. In de zomer variëren de temperaturen meestal van 20 °C binnen in de auto tot 30 °C buiten, dus gemiddeld een verschil van 10 °C. In de winter zijn de verschillen groter, variërend van 0 °C buiten tot 20 °C binnen in het voertuig. Hoe groter de temperatuurverschillen, hoe meer condensatie er op de verdamper zit. Meer condens vormt een perfecte bodem voor micro-organismen. Dit is één van de redenen waarom u de airconditioning in het voor- of najaar niet moet uitschakelen. Bij uitschakeling van het systeem vindt er geen vochtregulatie plaats.

 

Ontwasemen:

Tijdens de koudere maanden regelt het HVAC-systeem de luchtvochtigheid en voert het overtollig vocht af. Deze functie helpt om mist van de autoruiten te verwijderen.

 

Ontdooien:

In de winter doet het HVAC-systeem opgehoopt ijs smelten van autoruiten.

 

Bewezen effectiveit

Airco-Clean® werd succesvol getest door onafhankelijke onderzoekslaboratoria. Test EN14476 + A2:2019 toonde aan dat Airco-Clean® 99,99% van alle virussen binnen de 15 minuten van airconditioning oppervlakken elimineert, inclusief SARS-COV-2 ( COVID-19).

Aircomatic® & Airco-Clean® behandeling

  • Het vernevelingsproces garandeert contact met alle onderdelen van het aircosysteem (ook met de filter en de verdamper)
  • Verwijdert virussen en bacteriën van oppervlakken van airconditioningsystemen
  • Vermindert slechte geuren komende uit het aircosysteem door het verwijderen van kiemen (bacteriën en schimmels).

Gebruik biociden veilig. Lees vóór het gebruik eerst het etiket en de productinformatie.

PARTIKELFILTER REINIGING ZONDER DEMONTAGE

Nieuw: DPF & GPF On-Car Cleaner

BEPERKTE SCHUIMVORMING
Voor een veilige & snelle partikelfilter reiniging

NIET BRANDBAAR
Voor een veilig gebruik in de garage

VOOR BENZINE- & DIESELPARTIKELFILTERS

SNELLE WERKING
Verwijdert roet- & asafzettingen van geblokkeerde diesel- & benzinepartikelfilters

ON-CAR (= DIRECT OP HET VOERTUIG, ZONDER DEMONTAGE)
Onnodig om partikelfilter van het voertuig te verwijderen.
Geen geforceerde regeneratie nodig.

GEBRUIKSAANWIJZING
Voer de applicatorbuis rechtstreeks in de deeltjesfilter via één van deze opties:

Actieve vs. passieve regeneratie

Wat is het verschil?

 

PASSIEVE REGENERATIE
Passieve regeneratie vindt plaats tijdens normaal rijden, maar alleen wanneer de uitlaat hoge temperaturen bereikt tijdens een periode van continu rijden met het toerental boven 2000.

ACTIEVE REGENERATIE
Actieve regeneratie wordt veroorzaakt door de ECU van het voertuig wanneer de roetbelasting is gestegen tot boven een drempel van ongeveer 45% in de filter. De ECU van het voertuig detecteert de opbouw van roetdeeltjes en onder de juiste rijomstandigheden injecteert het extra brandstof na de verbranding en verhoogt de uitlaatgastemperatuur om zo roetdeeltjes te kunnen verbranden.

TIP: DIESEL PARTICULATE FILTER REGENERATOR

Dit product is een eenvoudig te gebruiken tankbehandeling die de temperatuur verlaagt waarbij roetdeeltjes verbranden. Dit helpt om het roet gemakkelijker en sneller te verbranden en de filter te regenereren. Voeg een fles Wynn’s Diesel Particulate Filter Regenerator toe aan minstens een halve tank brandstof. Het voertuig moet dan worden gereden in overeenstemming met de instructies van de voertuigfabrikant (bijvoorbeeld – 15 minuten bij 2500 tpm) om de afzettingen te verbranden.

WAAROM BRANDT HET DPF-LAMPJE OP HET DASHBOARD?

WYNN'S DIESEL OPLOSSINGEN

Er kunnen verschillende redenen zijn:

  1. De DPF bereikt zijn regeneratietemperatuur niet – Het voertuig wordt meestal voor korte ritten gebruikt.
  2. Gebruik van foutieve motorolie. Voertuigen met een DPF zouden low SAPS oliën (DPF-olie) moeten gebruiken.
  3. Een niet correct werkende EGR-klep kan tot incomplete verbranding en hoge uitlaatemissies voeren.
  4. Een vuil brandstofsysteem werkt niet perfect en dit resulteert in meer roetafzetting in de DPF.
  5. Een niet correct werkende turbo kan tot olievervuiling in de DPF leiden en tot vermogensverlies.
  6. Rijden met een laag gevulde brandstoftank. De regeneratie vindt niet plaats indien de tank minder dan ¼ brandstofstof bevat.

Wynn’s biedt oplossingen om DPF’s te laten regenereren en het brandstofsysteem als ook de turbo te reinigen aangezien de onderdelen rechtstreeks in verband staan met elkaar.

Hydroalcoholic Surface Cleaner

NIEUW!

Geavanceerde formule voor een effectieve en veilige oppervlaktereiniging van alle voertuigen die de werkplaats binnen en buiten rijden.

VOERTUIG-FORMULERING
Speciaal ontwikkeld voor voertuigoppervlakken aan de binnen- en buitenzijde en aanraakpunten. Compatibel met stoffen en touchscreens.

  • Hydro-alcoholische formule, meer dan 85% alcohol
  • Vrij van ammoniak en parfums
  • Verwijdert alle soorten vervuiling en reinigt grondig zonder resten na te laten.
  • Geformuleerd met specifiek anti-statisch middel om de opeenhoping van verontreiniging op oppervlakken te voorkomen of te minimaliseren
  • Effectief in minder dan 60 seconden

AANRAAKPUNTEN
Algemene contactpunten binnen en buiten het voertuig zijn onder meer:

  • Sleutel
  • Kunststofoppervlakken
  • Plasmascreens
  • LCD-screens
  • Stoffen
  • Glasramen

NIEUW: DIRECTE INJECTIE SPECIALS

Ontdek de 2 stappen oplossing

Traditionele motoren vs. motoren met directe injectie
In een traditionele benzine-injectiemotor wordt brandstof in het inlaatsysteem gespoten waar het met de lucht wordt gemengd voordat het in de verbrandingskamer wordt gezogen en ontstoken. Deze methode biedt verre van perfecte efficiëntie omdat het brandstof-luchtmengsel niet uniform is. Er kan ook een deel van de brandstof verdampen voordat het de verbrandingskamer bereikt. Directe injectoren bevinden zich in de cilinderkop en spuiten zeer fijne vernevelde brandstof rechtstreeks in de verbrandingskamer. Deze methode zorgt voor een bijna perfect brandstof-luchtmengsel dat een efficiënte verbranding, uitstekende prestaties, een lager brandstofverbruik en lagere uitlaatemissies garandeert.

Motoren met directe injectie zijn heel gevoelig voor vervuiling
Benzinemotoren met directe injectie en hun componenten zijn ontworpen met zeer hoge toleranties en werken onder zware omstandigheden. Motoren met directe injectie gebruiken kleinere en lichtere motoren met een turbolader, maar werken bij hogere temperaturen en druk. Ze produceren meer NOx en partikeldeeltjes, waardoor de motor moet worden uitgerust met EGR-kleppen en roetfilters en het brandstofsysteem moet worden behandeld met de nieuwste technologieën op het gebied van additieven.

 

 

STAP 1: DIRECT INJECTION VALVE CLEANER

• Reinigt klepstelen en -zittingen
• Reinigt de verbrandingskamer en de zuigerkop
• Herstelt de luchtstroom naar de motor
• Herstelt de correcte werking van de motor

 

STAP 2: GDI EFFICIENCY RESTORER

• Herstelt snel de inspuitpatronen en injectievolumes
• Vermindert het risico op motorschade door LSPI (ongecontroleerde verbranding)
• Houdt EGR, turbo, katalysator en GPF schoon
• Beschermt tegen de negatieve gevolgen van bio-benzine E10/E85 tot 10.000km

Goed voorbereid op reis met de auto

Voorkom autopech met onze tips

Ga goed voorbereid op reis met de auto:

  1. Banden controleren
  2. Olie- en koelvloeistofpeil controleren
  3. Injectoren reinigen

Een reiniging van de injectoren:

  • Voorkomt autopech
  • Bespaart brandstof

3 TOP TIPS

VOOR EEN MAXIMALE PRESTATIE EN EEN GOEDE START

Als een auto voor een lange tijd stilstaat en alleen wordt gebruikt voor korte ritten, heeft dit een negatief effect op de auto en zijn brandstofsysteem. Aangezien de corona-maatregelen langzaamaan versoepeld worden, zorg ervoor dat u klaar bent om uw klanten het beste advies te geven om een voertuig goed te onderhouden na de lockdown.

 

#1 DIESEL/PETROL TOTAL ACTION TREATMENT:

  • Preventieve alles-in-één formule reinigt voor, tijdens en na de verbranding
  • Reinigt injectoren, inlaatkleppen, EGR-kleppen, verbrandingskamer, turbo, DPF/CAT
  • Herstelt de motorprestatie, verlaagt uitlaatemissies en ondersteunt de brandstofbesparing

#2 WYNN’S AIRCOMATIC® III OPLOSSINGEN:

  • Airco-Clean® behandeling: Reinigt en verwijdert bacteriën en virussen in de airco (incl. COVID-19). Gebruik biociden veilig. Lees vóór gebruik altijd eerst het etiket en de technische productinformatie.
  • Air Purifier behandeling: Reinigt verder ook oppervlakken en verwijdert slechte geuren in de passagiersruimte, veroorzaakt door bijv. huisdieren, voedsel, nicotine, etc.

#3 SUPER FRICTION PROOFING®:

  • Verbetert de smerende en reinigende eigenschappen van de motorolie
  • Voorkomt oxidatie en vermindert interne wrijving
  • Voorkomt de vorming van zwart slib en vernis en voortijdige verdikking van de olie

99,99% VIRUS-ELIMINATIE

in slechts 15 minuten volgens EN14476+A2:2019 inclusief SARS-CoV-2 (Covid-19)

Reinig en desinfecteer het aircosysteem met Wynn’s Aircomatic® oplossingen

Hoe kunnen virussen in het aircosysteem terecht komen?

De pollenfilter, de verdamper en de verluchtingsgaten zijn ideale plaatsen voor microorganismes om zich te kunnen vermenigvuldigen (lage temperaturen en donker).

Hoe kan men voorkomen dat deze in de passagiersruimte terecht komen?

Door een reiniging en desinfectie van het complete aircosysteem.

Waarom reinigen?

  • Zuivere systemen remmen de groei van bacteriën

  • Een fysieke reiniging verwijdert vuil en kiemen en zorgt zo voor moeilijke groeiomstandigheden voor bacteriën

Waarom desinfecteren?

  • Om kiemen zoals bacteriën, schimmels en algen te verwijderen en de groei van microorganismen en virussen te voorkomen

  • Gedesinfecteerde systemen zijn tot 6 maanden beschermd tegen bacteriehergroei (NEN 6265. Test hergroei van bacteriën)

Hoe?

  • Het vernevelingsproces garandeert contact met alle onderdelen van het aircosysteem (ook met de filter en de verdamper)

  • De Aircomatic-behandelingen hebben een reinigend effect op aircosystemen en verwijderen fysiek de microorganismen in deze systemen

Gebruik biociden veilig. Lees vóór gebruik altijd eerst het etiket en de productinformatie.

Wynn’s Racing 2020

#WYNNING

Ook in 2020 is Wynn’s Racing weer op het circuit te zien!

Volg onze racing-activiteiten: www.wynnsracing.com